JSM gaat op bezoek bij zichzelf

Elke ondernemer kent het wel! De spreekwoordelijke loodgieter met de lekkende kraan … Practice what you preach! Ain’t nobody got time for that! In alle drukte van onze groei met JSM hebben we deze namiddag toch eens tijd genomen om onze eigen telecom-facturen te analyseren.

Deze namiddag kreeg JSM dus een bezoekje van onze eigenste telecommakelaar/collega, Charlotte Soetens. Op zich verschilt onze organisatie niet veel van onze doorsnee klant. We zijn een groeiende KMO waarbij mobiele telefonie, vaste telefonie en internetconnectiviteit organisch groeit. We zijn eens verhuisd, we hebben eens een nummer tijdelijk on hold gezet na een ontslag, we activeerden met regelmaat van vakantieperiodes een bundeltje voor dataverbruik in het buitenland, enz. Maar we zitten aan de bron! Dus dan verwacht je toch dat we helemaal goed zitten?

Samen met Charlotte hebben we alle facturen eens in detail overlopen en dit konden we realiseren:

  • één van onze mobiele nummers bij Orange paste beter in een hogere abonnementsformule
  • één van onze andere mobiele nummers bij Orange paste dan weer beter in een lagere/goedkopere abonnementsformule
  • 4 van onze mobiele nummers bij Base konden dankzij de nieuwe tarieven en hogere inbegrepen databundels in een voordeliger tariefplan
  • onze Proximus nummers stonden gesplitst over 2 facturen, een simpele ingreep zorgt er nu voor dat we voortaan slechts 1 maandelijkse factuur meer ontvangen
  • de Telenet internetconnectie op onze oude bedrijfssite werd aangepast naar een goedkopere en minder complexe aansluiting
  • de opties voor digitale TV konden dankzij keuze van juiste combinatiepakket een pak voordeliger
  • blijkbaar kwamen we opnieuw in aanmerking om ons contract met Base te verlengen, waardoor we een aangename bonus krijgen!

Kortom, onze telecom staat weer optimaal! De beste prijs en beste technologie voor elke medewerker in onze organisatie. En mooi meegenomen: deze analyse bespaart ons voortaan 87,5 EUR per maand en dankzij de verlenging van ons Base contract krijgen we een éénmalige bonus van 530 EUR. Snel gerekend leverde het half uurtje analyse een besparing op van méér dan 1500 EUR voor het komende jaar.

We hebben meteen een afspraak ingeboekt om binnen 4 maanden opnieuw samen te zitten met Charlotte. Nu voelen we ook eens hoe onze klanten zich voelen na een bezoekje van onze telecommakelaars! LEUK! 🙂