
Mobiele data onder controle houden
Mobiele data onder controle houden Dankzij mobiele data zijn we altijd en overal online. Onderweg zijn betekent de dag vandaag dan ook dat je gebruik
Het gebeurt wel vaker dat je plotseling merkt dat de prijs op jouw telecomfactuur hoger ligt dan de vorige maand(en). Welke extra kosten kunnen in jouw factuur sluipen en hoe kan je deze voorkomen én herkennen? Telecom-Makelaars doet het voor jou uit de doeken!
Mms’en
Een mms, of multimedia messaging service, is een bericht dat je met jouw mobiel toestel kan verzenden naar een ander mobiel toestel. Het verschil met een sms is dat je niet alleen tekst, maar ook foto’s, audio- en videobestanden kan versturen en ontvangen. Niet alle toestellen zijn compatibel om mms’en te verzenden en/of te ontvangen. Het mobiel toestel dient ook steeds correct ingesteld te staan, om gebruik te kunnen maken van deze dienst.
Hoezo kan hier dan een extra kost voor aangerekend worden? Sms’en zitten verwerkt in jouw tariefplan, terwijl er voor mms’en wél een kost wordt aangerekend op jouw factuur. De prijs die hier voor wordt aangerekend, verschilt per telecomoperator.
De oplossing is eenvoudig: verstuur jouw bestanden met mobiele data. Dit kan onder andere met Whatsapp, iMessage, Messenger, Snapchat en zo veel meer. Indien gewenst, kan ook de mogelijkheid tot het versturen van mms’en geblokkeerd worden bij jouw telecomoperator.
Verbruik buiten bundel
De grootste reden waarom jouw factuur plots beduidend meer bedraagt, kunnen we vinden bij het extra verbruik buiten bundel. Jouw tariefplan omvat een bepaald aantal sms’en, belminuten en data. Telkens wanneer je bijna aan jouw limiet zit van één van deze zaken, krijg je een melding van jouw mobiele operator. Indien je extra gaat verbruiken, kunnen de kosten zeer snel oplopen. Indien u een Business Club heeft kunt u het tariefplan (tijdelijk) laten verhogen door onze support, om deze dan ook te vermijden.
Hou er daarnaast ook rekening mee dat jouw tariefplan niet meer van kracht is, eenmaal je niet meer in de Europese Unie bent. Binnen de Europese Unie word je wel nog steeds aan hetzelfde tarief aangerekend, zoals bij jouw operator in België. Voor Business Club-klanten kunnen er tijdelijk speciale bundels of tariefplannen toegekend worden, om voordelig gebruik te kunnen maken van jouw mobiele diensten buiten de EU. Afhankelijk van jouw bestemming en behoeftes kan je kiezen tussen verschillende tariefplannen en/of bundels met bellen, sms’en en data inbegrepen. Neem tijdig contact op met ons, zodat wij een voorstel kunnen doen welke optie voor jouw mobiel nummer(s) van toepassing is. Daarna plannen we dit in om deze te activeren in de periode die van toepassing is.
Diensten geleverd door derden
Last but not least, kunnen ook diensten geleverd door derden gefactureerd worden. Bij deze diensten maak je gebruik van het netwerk van jouw mobiele operator om een betalende dienst bij een externe leverancier te gebruiken. Deze zitten niet in jouw tariefplan en worden dan ook volgens het verbruik ervan aangerekend. Betalend parkeren, televoting en spelletjes zijn hier de meest frequente voorbeelden van.
Merk je kosten op jouw factuur, waarvoor je jou niet hebt ingeschreven of aangemeld? Neem dan zeker uw meest recente facturen onder de loep, zodat je een overzicht hebt van de extra kosten die dit met zich meebracht heeft. Daarna kan er een klacht opgemaakt worden bij deze derde partij, om het opmaken van een creditnota aan te vragen. Zet zeker en vast ook deze dienst stop, door ‘STOP’ te sturen naar het desbetreffende nummer. Alweer een extra kost vermeden!
Kan jij ook wel een analyse gebruiken van jouw facturen? Neem contact op met onze Telecom-Makelaars, die deze voor jou helemaal zullen uitpluizen. Dankzij onze periodieke controle van onze Business Club-klanten worden deze kosten tijdig opgemerkt. Word jij ook lid?
Mobiele data onder controle houden Dankzij mobiele data zijn we altijd en overal online. Onderweg zijn betekent de dag vandaag dan ook dat je gebruik
3G maakt plaats voor sneller netwerk Terwijl de nieuwe, vijfde, generatie van mobiel netwerk in volle uitrol is, is het einde van het 3G-netwerk in
Tips om energieverbruik te verlagen De energieprijzen swingden de pan uit in 2022. Deze prijsstijging heeft meer dan ooit invloed op de winstgevendheid van jouw