Verdeel de telecomkosten

Split bill is dé manier om professionele- en privécommunicatiekosten te splitsen. Welke mogelijkheden hier in zijn en hoe dit in zijn werk gaat, doen we voor jou uit de doeken.

Split bill-regeling

Als werkgever kan je er voor kiezen om met een split bill-regeling te werken. Dit kan gedaan worden voor zowel mobiele nummers, als voor een internetverbinding. Split bill zorgt voor een opsplitsing van de factuur tussen werkgever en werknemer. Het mobiele abonnement of de internetverbinding wordt gefactureerd op de naam van het bedrijf. Kies welk maximumbedrag je wenst te betalen voor jouw werknemer(s), waarvan het bedrijf dan ook de factuur zal ontvangen. Eventuele extra kosten worden rechtstreeks aan de gebruiker gefactureerd, die de factuur thuis ontvangt.

In de praktijk

Bij mobiele nummers kan je er voor opteren om enkel het tariefplan te betalen en alles wat extra verbruikt wordt zal dan aangerekend worden aan de verbruiker zelf. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen dat jouw werknemers tot een bepaald bedrag buiten bundel mogen gaan. Eenmaal ze over dit maximumbedrag gegaan zijn, worden de kosten dan ook weer rechtstreeks aan hen gefactureerd. Maak zeker ook de keuze of jij als werkgever wenst te betalen voor betalende diensten, zoals betalend parkeren en tickets voor het openbaar vervoer.

Wordt er in jouw bedrijf veel van thuis gewerkt? Dan kan je er voor kiezen om de kosten van de internetverbinding voor jouw rekening te nemen. De werknemer kan er zelf nog voor kiezen om aan deze internetverbinding andere diensten te koppelen, zoals telefonie, digitale televisie, zenderpakketten,… Deze bijkomende kosten kan de werknemer zelf betalen en de internetverbinding wordt dan gefactureerd aan de werkgever.  

Vanwege de privacywetgeving, ontvang je als werkgever geen detailfactuur. Indien er geen bijkomende kosten zijn voor de werknemer, krijgt hij/zij gewoon een 0-factuur. Zijn er wel extra kosten, dan worden deze gefactureerd aan het thuisadres van de gebruiker, aan de hand van een detailfactuur.  

Waarom zou je kiezen voor split bill?

Split bill valt onder een voordeel van alle aard. Indien het daadwerkelijke en volledige persoonlijke gebruik van het telefoonabonnement en/of de internetaansluiting rechtstreeks door de provider aan de gebruiker wordt gefactureerd in plaats van aan de werkgever, wordt het voordeel van alle aard niet belast.

Werken met split bill is niet enkel en alleen een extralegaal voordeel, maar het biedt ook nog andere voordelen:

  • Je houdt jouw kosten onder controle, want de extra kosten zijn voor de gebruiker zelf.
  • Geen onaangename verrassingen op jouw factuur, aangezien je een vast bedrag beslist op voorhand.
  • Indien werknemers extra opties/veranderingen wensen, kunnen ze dit zelf beheren in hun klantenzone.
  • Zowel jij als jouw werknemers genieten van voordelige bedrijfstarieven.
  • Je kan voor elke werknemer een andere verdeling kiezen voor jouw split bill.

Elke provider heeft verschillende mogelijkheden voor split bill.

Wens je meer te weten of dit voor jouw bedrijf van toepassing kan zijn? Neem dan contact op met onze Telecom-Makelaars!

Meer weten over onze verschillende mogelijkheden?

Energiemakelaars – Q&A

Energiemakelaars – Q&A Sinds de start van de energiecrisis, komt jouw energieoplossing steeds meer en meer ter sprake. Maar waarom is jouw energiefactuur nu zo

Lees meer

Netwerkdekking

Netwerkdekking, zoals ze hoort te zijn! Een mobiel signaal heb je nagenoeg overal in België. Op sommige plaatsen is het bereik beter dan de andere,

Lees meer

Verdeel de telecomkosten

Verdeel de telecomkosten Split bill is dé manier om professionele- en privécommunicatiekosten te splitsen. Welke mogelijkheden hier in zijn en hoe dit in zijn werk

Lees meer