Waarom kiezen voor Teams?

Als bedrijf makkelijk communiceren met jouw Team(s)? De opmars van Microsoft Teams in de professionele bedrijfswereld is niet langer te ontkennen. De corona-crisis heeft ons gedwongen op zoek te gaan naar oplossingen om virtueel met elkaar te blijven communiceren. Met z’n allen zijn we massaal beginnen experimenteren met verschillende platformen, waaronder Teams, Zoom, Hangouts, Whereby, Skype, WebEx, JoinMe, 3CX, …

Het totaalplaatje

En wie kwam -naar onze mening- als grote winnaar uit deze experimenten-ronde? Microsoft Teams! Hun grootste voordeel bevindt zich in het totaalplaatje, aangezien het programma voor de meeste van de bedrijven reeds deel uitmaakt van het Microsoft Office 365-pakket. Dit maakt het vooreerst financieel aantrekkelijk om voor Teams te kiezen. Waarom betalen voor een ander platform, als je er reeds over beschikt? 

Daarnaast ben je als Microsoft-gebruiker heel snel de werking van Teams gewoon. Het werkt naadloos samen met je bestaande Outlook, Word, Excel, Powerpoint, … omgeving. En de mogelijkheden om de onderlinge communicatie te handhaven, zijn oneindig:

– Houd onlinevergaderingen én livegebeurtenissen tot wel zo’n 10.000 personen.
– Deel met 1 klik documenten met de deelnemers tijdens uw meetings.
– Werk tijdens een meeting gezamenlijk op hetzelfde document.
– Maak onderlinge groepen om per afdeling te communiceren.

Direct Routing

Last but not least, kan Teams ook gebruikt worden als een kleine telefooncentrale. Voor een extra forfaitair bedrag per maand kan je gebruik maken van Teams ‘Direct Routing’ functionaliteit. Dit houdt in dat je jouw (SIP) telefoonlijnen rechtstreeks koppelt aan jouw Teams omgeving. Hierdoor kan je via jouw Teams account zowel bellen als gebeld worden op jouw bestaande vaste nummer. Je kan tevens makkelijk je bereikbaarheid en voicemail instellen, alsook doorschakelen naar collega’s, zoals je dat met je gewone telefoontoestel zou doen! En zolang jouw bedrijfstelefonie voornamelijk werkt met een ‘eigen’ rechtstreeks telefoonnummer per medewerker, heb je aan deze oplossing meer dan voldoende.

Let wel, wanneer de callflow van jouw bedrijf iets complexer is, wordt de configuratie van de Direct Routing al iets moeilijker. Er kan weliswaar een ringgroep ingesteld worden, waarbij bepaald wordt welke oproepen naar welke extensie(s) stromen. Alsook kan er een keuzemenu aangemaakt worden. Maar eenmaal we té gedetailleerd gaan, dreigt de volledige callflow vast te lopen. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om met meerdere tijdschema’s te werken, waarbij je kiest naar welke nummers de oproepen doorgaan op een bepaald tijdstip. En éénmaal de Direct Routing volledig geconfigureerd, ligt de uiteindelijke verantwoordelijkheid van de callflow nog steeds bij de eindgebruiker/medewerker zelf. Wanneer een medewerker bijvoorbeeld diens eigen doorschakeling vergeet aan te passen, heb je als baas van je eigen firma bijna geen mogelijkheden om dit aan te passen. Een aantal vervelende eigenschappen waar je bij een traditionele telefooncentrale nooit problemen mee hebt …

Best of all worlds!

Met méér dan 30 jaar ervaring in het installeren en configureren van telefooncentrales, mogen we stellen dat we gemachtigd zijn om enkele tendensen vast te stellen. Zo hebben we 10 jaar terug de grote tendens gezien om alle medewerkers een eigen GSM te geven, zodat alle collega’s 24/7 bereikbaar zouden zijn. De laatste jaren zien we dan weer net de omgekeerde trend: Ja, maar, wat als mijn medewerker op dat moment op reis is, of niet wil gestoord worden, of erger nog, op dat moment niet meer voor het bedrijf werkt? Waar komt die oproep dan terecht? Luisteren alle medewerkers wel naar hun voicemails als ze een oproep gemist hebben? Kunnen we toch niet alles over de telefooncentrale laten verlopen, zodat we de callflow volledig in eigen handen blijven behouden? En zodat de medewerker zijn GSM-nummer éérder kan gebruiken voor zijn privé-gesprekken en het vaste nummer van het bedrijf voor alle officiële bedrijfscommunicatie? Wel ja, dat kan!

Met Telecom-Makelaars en VoiceKing gingen we op zoek naar de best of all worlds!

 Altijd en overal bereikbaar. 24/7, tenzij ik als medewerker kies om dat niet te zijn!
 Vrijheid om zowel met vast toestel als met laptop of smartphone te bellen.
 Professionele communicatie via het vaste bedrijfsnummer. Private communicatie via het GSM-nummer.
 Geen 10 verschillende tools, maar 1 tool: Teams.
 Geen beperkingen van de telefooncentrale limitaties van Teams, maar 100% functionaliteit en controle zoals ik dat van een échte telefooncentrale gewoon ben …

Het geheim zit hem in het koppelen van beide systemen aan elkaar. Dankzij onze kennis en ervaring, vonden we een manier om een connectie te maken tussen jouw telefooncentrale én de softphone van Teams. De volledige callflow en controle over het gesprek verloopt over de telefooncentrale, maar de eindgebruiker belt of wordt gebeld via zijn Teams account. Best of all worlds! Dé ideale combinatie!

En het hoeft zelfs niet veel geld te kosten. Met een éénvoudige configuratie kunnen we alles opzetten. En als bedrijf kies je zelf welke gebruiker met Teams kan bellen en wie niet. Je betaalt per maand, en per gebruiker een klein forfaitair bedrag. Maandelijks opzegbaar en maandelijks uitbreidbaar. Wil je meer weten? Contacteer ons dan snel … 

Wenst u meer te weten over Teams en de implementatie in uw bedrijf?

Waarom kiezen voor Teams?

Waarom kiezen voor Teams? Als bedrijf makkelijk communiceren met jouw Team(s)? De opmars van Microsoft Teams in de professionele bedrijfswereld is niet langer te ontkennen.

Lees meer

Klantenverhaal: Hesa

Klantenverhaal: HESA De markt van mobiele telefonie staat niet stil, daarom is een goede opvolging van groot belang. Een verbetering op vlak van netwerk én

Lees meer

Klantenverhaal: Holvoet

Klantenverhaal: HOLVOET JSM Communications heeft een missie om telecommunicatie bij bedrijven vlotter te laten verlopen. Als we dan een situatie met verouderde en inefficiënte telefooncentrale

Lees meer