Klantenverhaal: Dupont

Dupont Sanitair werd opgericht in 1923 door Louis Dupont en startte als een kleine onderneming voor huishoudtoestellen, zink, lood, en pompen. Toentertijd stelde sanitair namelijk nog niet veel voor.
Ondertussen is de zaak uitgegroeid tot een moderne groot- en kleinhandel voor alles wat sanitair aangaat. Onder Stefaan (kleinzoon van Louis) en diens zoon en dochter Michael en Nathalie Dupont is de zaak gegroeid tot 4 verschillende vestigingen (Wervik, Kortrijk, Roeselare en Ieper) en later dit jaar komt daar ook de 5de vestiging in Ruiselede bij.

dupont_small

 

De uitdaging bij de klant was dat de telefooncentrale verouderd en niet meer overzichtelijk was. De centrale was al meerdere keren opnieuw geconfigureerd, maar steeds zonder volledig vanop nul te beginnen. Zo werd er steeds laag op laag verder gebouwd waardoor aanpassingen op den duur onmogelijk werden zonder dat er ergens iets niet meer werkte. Niemand zag met andere woorden het bos door de bomen nog.
Dit gecombineerd met het feit dat er tegenwoordig nieuwe functionaliteiten mogelijk zijn en die op de oude centrale er ook bij gebouwd zijn (zoals bellen via app zodat er gemakkelijk van thuis kan gewerkt worden), maar ook maar half werkten, zorgden voor veel frustraties bij de gebruikers. Dit maakte het voor Sanitair Dupont duidelijk dat er iets moest gebeuren.

Een kolfje naar de hand van onze Telecom-Makelaar Pieter! Door goed te luisteren naar de specifieke noden van de klant, kon Pieter een voorstel op maat opmaken die 100% aansluit bij wat de klant wenst en die komaf maakt met de oude frustraties. Naast een veel betere, modernere oplossing, kon de klant ook nog eens een mooie besparing realiseren. Dit is vanzelfsprekend steeds welkom, een win-win situatie!

De frustraties over de oude centrale liepen hoog op en de klant vroeg om er snel komaf mee te kunnen maken. Binnen de 4 weken (!) was de klant volledig operationeel en actief met de nieuwe vaste telefonie oplossing dankzij de sterke en snelle organisatie van het technisch team van VoiceKing (het installatiebedrijf van JSM).

 

Andermaal een tevreden klant en mooie referentie uit de streek bij.

 

Kan uw telecomdossier ook een upgrade gebruiken?

Klantenverhaal: Bouwonderneming Damman

Klantenverhaal: Bouwonderneming Damman Bouwonderneming Damman is een familiebedrijf dat gesticht werd in 1923 en ondertussen uitgegroeid is tot één van de grootste aannemingsbedrijven in zijn sector. Samen

Lees meer

Jouw telecomdiensten in één pakket

Jouw telecomdiensten in één pakket Volgens het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT), worden telecompakketten steeds populairder. Of dit wel voordelig is én welk

Lees meer

Klantenverhaal: Bizbike

Klantenverhaal: Bizbike Bizbike gaat volop voor de toekomst. Hun missie is om mensen op de fiets te krijgen én te houden. Dat doen ze door oerdegelijke

Lees meer