Klantenverhaal: Fluiconnecto

Fluiconnecto is een verkoop en service organisatie gespecialiseerd in hydrauliek en industriële oplossingen. Vanuit verschillende servicepunten leveren zij direct onderhoud, reparatie, revisie en kleinschalige nieuwbouw. Deze servicepunten zijn gevestigd op 14 locaties in Nederland en 3 in België.
Naast servicepunten heeft Fluiconnecto ook een webshop waarop bijna 10.000 producten staan, die ook morgen al kunnen geleverd worden als het voor 17u besteld wordt! 
Als laatste component heeft Fuiconnecto een mobiele Service on-Site (SOS). Deze verhelpt 24/7 stilstand op locatie door reparatie of vervanging van hydraulische componenten. De ervaren en vakbekwame SOS-technici assembleren en monteren hydrauliekslangen on site.

Afbeelding1

De uitdagingen bij Fluiconnecto waren van verschillende aard. Enerzijds hadden zij een bestaand dossier die niet volledig aansloot bij hun noden volgens de huidige mogelijkheden. Anderzijds werd er een nieuwe site opgestart en hadden zij geen telecom partner die hen voor alle uitdagingen die dit met zich meebrengt kon begeleiden. Onze Telecom-Makelaar Jonas kwam op het juiste moment langs om deze klant te ondersteunen en sturen waar nodig.

Mobiel op maat

Als eerste werd de mobiele telefonie aangepakt. Fluiconnecto zat met hun nummers bij Proximus en werden vooral niet goed opgevolgd. Hierdoor zijn er enkele nummers die niet meer op het best passend tarief zitten. Jonas zette al deze nummers naar Telenet om, op de best passende en voordeligste formule.

Daarnaast werd de klant ook lid van onze Telecom-Makelaars Business Club waarbij wij de klant driemaandelijks contacteren om hun dossier op te volgen. Zo zijn we zeker dat aanpassingen tijdig kunnen gedaan worden, waardoor hoge extra kosten vermeden worden en blijft de klant ook steeds up to date met hun dossier.

Méér uit jouw telefooncentrale halen

Na de mobiele telefonie was de vaste telefonie aan de beurt. Hun huidige Proximus cloud-centrale voldeed niet meer aan de wensen van de klant en was onvoldoende ondersteund.

Als oplossing hiervoor werd een nieuwe cloud-centrale van 3CX aangeboden die zowel naar kwaliteit als naar functionaliteiten een serieuze stap vooruit was. Ons technisch team van VoiceKing (installatiebedrijf van JSM) supporteert deze centrales zelf, waardoor de klant perfect ondersteund wordt. Hiermee was het tweede pijnpunt weggewerkt.

Sneller internet

Als derde waren de internetverbindingen aan de beurt. Ondertussen was het zo dat er al wat kabelwerken waren gebeurd in de straat van de verschillende sites, waardoor er kon overgeschakeld worden naar een sneller internet. De klant was hier echter helemaal niet van op de hoogte. Telecom-Makelaars heeft dit allemaal verduidelijkt en voorgesteld aan de klant met als gevolg dat op de twee bestaande sites er een 4G back-up toegevoegd werd en op 1 van de 2 sites de snelheid zelfs verdubbelde!

The full package

Na alle bestaande producten en sites geoptimaliseerd te hebben, kwam er nog een nieuwe site bij. Voor mobiele telefonie houdt dit niet veel in en was deze snel toegevoegd aan het nieuwe abonnement bij Telenet.

Ook de vaste telefonie kon snel geïntegreerd worden in de cloud-centrale van 3CX. Flexibiliteit is een sterk punt van deze VoIP centrale (ook home-office is kinderspel hiermee!).

Als internetverbinding konden we een glasvezeloplossing voorstellen voor de nieuwe site. Na evaluatie van de aanwezige bekabeling bleek namelijk dat deze beschikbaar was. Ook hier opteerden we voor een verbinding met 4G back-up zodat iedereen kan blijven werken, ook bij problemen met de bekabeling (technische storing, werken in de straat,…).

Samengevat een zeer mooi dossier omdat de sterke punten van Telecom-Makelaars er ook in naar voor komen nl. onafhankelijk samenwerken met verschillende providers volgens de specifieke noden van de klant. Door onze Business Club is de klant ook zeker dat hun dossier steeds up to date blijft en hoeven ze zich geen zorgen meer te maken over problemen of vragen ivm hun telecomdossier. Een simpel mailtje of telefoontje naar Telecom-Makelaars en wij nemen alles op met de provider!

 Ook interesse om jullie dossier door één van onze experten onder de loep te laten nemen? Contacteer ons!

Kan uw telecomdossier ook een upgrade gebruiken?

5G: de uitrol gaat verder

5G: de uitrol gaat verder De nieuwe, vijfde, generatie van mobiel netwerk staat paraat. 5G heeft meer om het lijf dan enkel een duizelingwekkende snelheid.

Lees meer

Klantenverhaal: Veolia Environnement

Klantenverhaal: Veolia Environnement  Veolia Environnement is een Frans, beursgenoteerd concern met activiteiten in de sectoren water, afvalverwerking en energie en is actief in maar liefst

Lees meer

Soorten SIM-kaarten

Soorten simkaarten Dag in, dag uit maken we gebruik van ons mobiel toestel. Echter staan we er niet bij stil wat we achterliggend nodig hebben

Lees meer