Klantenverhaal: Mirec

Wat als je toteen grote bedrijvengroep hoort, en slechts contracten kan aangaan van 1 jaar?Onze Telecom-Makelaar Jonas ging de uitdaging aan. Hij nam het telecomdossier van ‘Mirec’ in handen en zorgde voor de nodige upgrade. 

Mirec is een toonaangevende recycler van afgedankte elektrische en elektronische apparatuur. Ze bieden bedrijven en andere organisaties mogelijkheden om hun overtollige en afgedankte apparatuur te verwerken. Deze afvalstroom wordt hierdoor een bron voor product- en materiaalhergebruik. Dit resulteert in reducerende afvalkosten, energiebesparing en draagt bij aan de duurzaamheid van hun klanten.

Permanente opvolging

Bij het eerste contact, gaf de klant meteen aan dat er sprake was van een gebrek aan opvolging. Ze hadden nood aan een rechtstreeks aanspreekpunt, die permanente evaluatie van hun telecomdossier kon garanderen. Bij ons ware ze dus meteen aan het juiste adres!

Wanneer Jonas onze Business Club voorstelde, was de klant eerst sceptisch. Veel Partners beloven een goede service, maar komen dit niet altijd na. Na enkele testcalls, was de klant aangenaam verrast en tekende meteen in! Tot op heden wordt Mirec’s telecomdossier periodiek opgevolgd door onze Support. Daarnaast zijn ze ook elke dag beschikbaar als aanspreekpunt voor de klant.

Upgrade van de mobiele telefonie

Vooral het mobiel dossier had een upgrade nodig. De mobiele nummers stonden nog op verouderde tariefplannen bij Proximus. Daarnaast gaf de klant ook aan dat ze geen contracten kunnen aangaan, die meer dan 1 jaar in beslag nemen. Dit omdat zij deel uitmaken van een grote bedrijvengroep.

Initieel werd er voorgesteld om de nummers om te schakelen naar Base, nu Telenet Business Mobile. Zo zou de klant beschikken over grotere tariefplannen, een sneller netwerk én 40 procent besparing op hun maandelijkse factuur. Hier was er 1 struikelblok: de contractuur bedroeg 2 jaar.

 

Vanuit ons makelaarsverhaal, ging Jonas op zoek naar een andere oplossing bij een van onze andere operatoren. Daar kwam Telenet het best uit de bus! Sinds deze omschakeling bespaart de klant tot op heden nog steeds zo’n 25 procent per maand. Dankzij de Business Club worden de facturen ook op periodieke basis gecontroleerd, zodat steeds de beste prijs gegarandeerd kan worden!

Kan uw telecomdossier ook een upgrade gebruiken?

Klantenverhaal: Keune Haircosmetics

Klantenverhaal: Keune Haircosmetics Vaak beschikken klanten over verouderde technologie en wordt hun dossier jaren niet meer bekeken. Bij Keune Haircosmetics kwam Telecom-Makelaars to the rescue!

Lees meer

Veranderen van mobiele operator

Veranderen van mobiele operator Het telecomlandschap evolueert constant, net zoals de mobiele tariefplannen van de verschillende operatoren. Misschien zitten jouw mobiele nummers wel beter bij

Lees meer

Dure energie

Dure energieprijzen = tijd om te kopen! In 2018, tijdens de “nucleaire crisis” met politieke debacle of we de kerncentrales tegen 2025 zouden sluiten of

Lees meer