Klantenverhaal: Van Vynckt

Wat gebeurt als een jonge landbouwer de ouderlijke zaak overneemt? Hij werkt en werkt en werkt, zoals iedere startende zelfstandige. En in die drukte ziet nagenoeg iedere starter hoofdzakelijk zijn corebusiness en alle andere zaken zijn op dat moment veelal bijkomstig.

Bijkomstig, maar daarom niet minder essentieel, denk maar aan verzekeringen, telefonie, internet, papierwerk en zo ook de toelevering van gas en elektriciteit om alles draaiende te houden. In de meeste gevallen worden de contracten voor de toelevering van deze ‘minder essentiële’ zaken uit tijdsnood snel-snel afgesloten en in groot vertrouwen van een handelsvertegenwoordiger gehandeld.

Zo ook hier! Er werd de jonge boer een heel mooi voorstel beloofd op vlak van energie, maar finaal werd er niks van deze mooie beloftes ingewilligd en érger nog aan: niet alleen de beloftes werden niet waargemaakt, de uiteindelijke prijzen bleek ontiegelijk duur te zijn. 

Energie-Makelaars to the rescue

Samen met de jonge boer trokken we naar de betrokken handelsvertegenwoordiger, die helaas niet meer dan een gekende malafide makelaar bleek te zijn. In de verdere contacten met de uiteindelijke energieleverancier bleek inderdaad dat die makelaar ook in het verleden al bekend stond voor dergelijke praktijken. Met de nodige bewijslast hebben we er uiteindelijk wel voor gezorgd dat de klant zijn energiecontract opnieuw mocht onderhandelen.

Door onze interventie is de klant aan een bijzonder duur contract van 5 jaar ontsnapt. We stelden een variabel contract voor met goedkopere tarieven en de vaste kosten werd (jawel!) gehalveerd. Op deze manier konden we de jonge boer maar liefst € 2170 doen besparen op zijn energie.

Laat die ‘minder essentiële’ zaken zoals toelevering van gas en elektriciteit maar over aan ons! 

Kan uw energie-dossier ook een upgrade gebruiken?

Klantenverhaal: Fluiconnecto

Klantenverhaal: Fluiconnecto Fluiconnecto is een verkoop en service organisatie gespecialiseerd in hydrauliek en industriële oplossingen. Vanuit verschillende servicepunten leveren zij direct onderhoud, reparatie, revisie en

Lees meer

Nooit meer offline

Nooit meer offline Jouw bedrijf valt of staat met een goeie internetverbinding. Deze heb je dag in dag uit nodig voor allerhande dingen zoals contact

Lees meer