Klantenverhaal: Veolia Environnement

 Veolia Environnement is een Frans, beursgenoteerd concern met activiteiten in de sectoren water, afvalverwerking en energie en is actief in maar liefst 48 landen. In 2020 had het bedrijf een omzet van € 26 miljard en telde bijna 180.000 werknemers.

 

De uitdaging bij Veolia was een traditioneel verhaal waarbij een telecomdossier niet goed en consequent werd opgevolgd, waardoor ze in een verouderde situatie zaten. Intern misten ze expertise in hun telecomdossier en een contactpersoon of telecompartner die voor duidelijke feedback en transparante communicatie kon zorgen. Het grootste probleem was misschien nog de dure en trage internetverbinding die voor problemen begon te zorgen.

Onze collega Telecom-Makelaar Jonas kwam met andere woorden als geroepen bij deze klant om orde op zaken te stellen. Jonas maakte een provideronafhankelijke vergelijking voor verschillende producten voor deze klant waardoor er in eerste instantie al een mooi resultaat uit de bus kwam: een internetverbinding die 5 maal zo snel is, veel stabieler is, mét 4G back-up en daarbovenop nog eens een besparing van maar liefst 25%!

Door dit fantastisch resultaat konden we vanzelfsprekend stellen dat we er een tevreden klant bij hadden. Door de snelle en transparante feedback van Jonas, werden ook andere zaken snel onder de loep genomen: mobiele en vaste telefonie en ook daar volgden al snel enkele aanpassingen. Voor de mobiele telefonie bleek Proximus een geschiktere provider voor Veolia en voor de vaste telefonie werd er ook omgeschakeld naar een moderne VoIP-telefooncentrale die meer dan voldoet aan de hedendaagse verwachtingen en de verouderde centrale van Veolia kon vervangen.

Door alle aanpassingen die het werk versnelden en/of vereenvoudigden, maar evengoed besparingen met zich mee brachten, was de klant 100% overtuigd van de werking van Telecom-Makelaars en werd hij dan ook lid van onze Telecom-Makelaars Business Club waarbij wij de klant driemaandelijks contacteren om hun dossier op te volgen. Zo zijn we zeker dat aanpassingen tijdig kunnen gedaan worden, waardoor hoge extra kosten vermeden worden en blijft de klant ook steeds up to date met hun dossier.

Ook interesse om jullie dossier door één van onze experten onder de loep te laten nemen? Contacteer ons!

Kan uw telecomdossier ook een upgrade gebruiken?

Energiemakelaars – Q&A

Energiemakelaars – Q&A Sinds de start van de energiecrisis, komt jouw energieoplossing steeds meer en meer ter sprake. Maar waarom is jouw energiefactuur nu zo

Lees meer

Netwerkdekking

Netwerkdekking, zoals ze hoort te zijn! Een mobiel signaal heb je nagenoeg overal in België. Op sommige plaatsen is het bereik beter dan de andere,

Lees meer

Verdeel de telecomkosten

Verdeel de telecomkosten Split bill is dé manier om professionele- en privécommunicatiekosten te splitsen. Welke mogelijkheden hier in zijn en hoe dit in zijn werk

Lees meer