Hoeveel bedraagt de totale maandelijkse telecomkost in jouw bedrijf? En hoeveel % is dat van jouw totale maandelijkse operationele kosten? 1%? 0,5%? 0,1%?

Bijna dagelijks merk ik in de verkoop dat onze klanten vooral op zoek zijn naar besparing! “We betalen véél té véél!” … en ik ben zelf zaakvoerder, je hoeft het mij niet te vertellen: “Elke euro telt!” …

Maar laten we alles even in perspectief plaatsen. Er zijn uiteraard gezonde besparingen! Het is schering en inslag in onze sector dat klanten betalen voor dingen die ze niet (meer) gebruiken, of niet eens wisten dat ze er nog voor betalen. OK! Quick win! Een gezonde besparing! Dank u JSM!

En verder? Veranderen van operator kan makkelijk 5 à 10% besparing met zich meebrengen. Minder betalen voor hetzelfde! Maar over welke besparing spreken we dan eigenlijk? 5% van 0,5% van onze maandelijkse operationele kosten???

Jaaaah, we hebben klanten die een gat in de lucht springen wanneer we hen 150 EUR per maand kunnen laten besparen. Sommige klanten zijn zelfs bereid om een klein beetje in kwaliteit in te boeten, als ze op die manier zelfs 200 EUR zouden kunnen besparen per maand!

Maar hoeveel % van jouw totale maandelijkse operationele kosten gaan naar jouw medewerkers? Mensen die dagdagelijks jouw telecomproducten gebruiken om te communiceren met jouw klanten en leveranciers! Wat als we nu eens NIETS zouden besparen op jouw maandelijkse telecomkosten?

Straffer nog, wat als jouw telecomkosten nog eens 100 EUR per maand duurder zouden worden? Maar in ruil worden jouw medewerkers 20 minuten per dag efficiënter!! Een secretaresse die dankzij een slimmer telefoniesysteem niet elke dag 10 dezelfde telefoontjes integraal moet doorschakelen naar de boekhouding? Een verkoper die geen 2 keer per dag op zoek moet naar een publieke WIFI omdat hij geen mobiele data of bereik heeft? Een manager die wekelijks een automatisch rapport ontvangt over de beschikbaarheid van het telefonisch support-team? Een volledig kantoor dat niet 1 keer per jaar een volledige dag met de vingers zit te draaien omdat het internet platligt door werkzaamheden in de straat?

Je hoeft het mij niet te vertellen: “elke euro telt!” … elke euro dat mijn team efficiënter kan werken is dubbel en dik terugverdiend! In efficiëntie, in geld, in tevreden klanten, leveranciers én tevreden medewerkers. Wel weet je, dat is wat wij met JSM ook graag in jouw bedrijf komen bespreken.

Zorgen jullie voor een pot koffie?

Wil je ook beter, sneller en goedkoper?