Klantenverhaal: Dekra

Expertisebureau Dekra is met meerdere sites aanwezig over heel België en breidt zich stelselmatig uit. JSM Communications reduceerde de verschillende contracten tot een overzichtelijk geheel en als onafhankelijk telecommakelaar konden we hen de beste prijs-kwaliteitverhouding garanderen.

In België is Dekra als onafhankelijk expertisebureau een autoriteit bij schade-expertises en -afhandeling . Daarnaast verruimen ze hun activiteiten stapsgewijs met training, consulting, testing, certificeren en inspecteren van bedrijfskritische installaties.

Onafhankelijke marktvergelijking

Hun breed scala aan diensten verlenen ze op verschillende locaties over gans België, van West-Vlaanderen tot Luik. Per site werd elk contract apart onderhandeld met verschillende contractdatums, waardoor het overzicht verloren ging en ze niet konden genieten van de voordeligste tarieven.

JSM Communications werkte een volledige marktvergelijking uit, met als doel een optimale prijs-kwaliteitverhouding. Als onafhankelijk telecommakelaar zochten we bij elke operator naar de best passende oplossing voor de klant, die we vervolgens onderling aan elkaar aftoetsten.

Duidelijkheid

Voor de, op dat moment; negen verschillende sites schakelde de klant over naar Telenet Corporate Fibernet: een uiterst kwalitatieve en professionele internetverbinding met back-up over andere bekabeling inbegrepen. De klant had recent firewalls aangekocht, maar deze konden we moeiteloos implementeren in de nieuwe opstelling waardoor hun investering niet verloren ging.

Dankzij JSM is het voor Dekra perfect duidelijk over welke producten zij beschikken op welke site, hoeveel de maandelijkse kosten bedragen en wat ze hiervoor krijgen. Ook eindigen alle contracten op dezelfde datum zodat we op het gepaste moment opnieuw kunnen onderhandelen op groepsniveau.

Actief meedenken

Ondertussen opende de klant een tiende site in Antwerpen, waar we een gelijkaardige oplossing willen voorzien. Initieel was er nog geen bekabeling van Telenet, maar de werken stonden op de planning. Wij namen de verantwoordelijkheid over om zo het proces te versnellen. In afwachting zorgden we voor een tijdelijke oplossing over koper via Proximus.

Ten slotte blijven we actief meedenken naar oplossingen op andere telecomfacetten en bekijkt Dekra ons Voice over IP voorstel. Met enkele SIP-trunks via Telenet kan de huidige Skype 4 Business verder worden uitgewerkt en geoptimaliseerd. To be continued…

Kunnen we net zoals bij Dekra ook iets voor jouw bedrijf betekenen?