Wie is de klant?

 

 

 

Het bedrijf Despriet Gebroeders is actief op verschillende terreinen.

Zij hebben verschillende betoncentrales en een eigen labo voor het testen van hun producten om te voldoen aan de geldende normen. Zo zien ze zelf toe op het leveren van kwaliteit. Dit geldt voor alle types beton (gekleurd beton, polierbeton, vloeistofdicht beton,…).

Hiernaast richten zij zich op plastiekrecyclage: dit houdt in dat plastiek aangekocht wordt in alle vormen en milieubewust omgevormd wordt tot korrel. Deze korrels worden verder verwerkt voor gebruik in allerhande sectoren.

En last but not least verhuurt Despriet nog containers, breekcentrales en zeefinstallaties, fungeert als stortplaats voor bouw -en sloopafval, heeft een handel in bouwmaterialen, lost zij schepen en heeft een eigen transportdienst.

De uitdaging?

Voor een bedrijf als Despriet Gebroeders is telecom iets dat maar al te vaak uitgesteld wordt. Een organische wildgroei dat geregeld leidt tot ongemakken bij de gebruikers of tot zelfs dringende noodsituaties. Je weet wel, uitstellen … uitstellen … tot het plots niet meer werkt. En dan moet het snel gaan natuurlijk! Een kolfje naar de hand van JSM dus!

Wat stond op het menu?

  • Internet: sneller internet maar geen coax of glasvezel in de buurt/straat, geen onderbrekingen meer en/of een back-up verbinding zodat ze nooit zonder internet komen te zitten!
  • Vaste telefonie: telefooncentrale aangepast aan de veranderde situatie: nieuw personeel, uitbreiding, connecteren van verschillende sites, ..
  • Mobiele telefonie: nieuwe tarieven, veranderend belgedrag, …

De Quick-wins?

Na een eerste analyse stelden we vast dat de klant twee internet verbindingen actief had en dus twee keer internet betaalde per maand. Al werd er maar één internetverbinding gebruikt.

Laten we meteen ook een kleine tip geven: twee internetverbindingen zorgen er niet voor dat je sneller surft! En een tweede internetverbinding bij dezelfde operator én over dezelfde kabel, biedt weinig tot geen redundantie. Als de éne verbinding uitvalt, dan ligt de andere er hoogstwaarschijnlijk ook uit.

Er werd ook 1 vast telefoonnummer aangerekend dat al geruime tijd niet meer gebruikt werd. Onmiddellijk dus al enkele quick-wins!

De oplossing?

De mobiele telefonie kon prijsmatig interessanter door de overstap te maken naar een andere operator, zonder in te boeten op kwaliteit. Hoe je het draait of keert in onze sector: veranderen van operator betekent meestal mooiere cadeaus of betere prijzen bekomen dan blijven bij huidige operator! We don’t make these rules!

In het kader van bedrijfscontinuïteit werd gekozen om het bestaande internet te vervangen door een formule bij Destiny met zowel internet over koperbekabeling als over 4G verbinding. Als het éne internet dus uitvalt, pakt het andere volledig automatisch over!

Bestaande/oude telefooncentrale vervangen door een kleine online oplossing, waarbij flexibiliteit en schaalbaarheid troef zijn. Een kleine investering op dag 1, maar dit wordt grotendeels gecompenseerd door optimalisatie van andere telecomkosten. Bottom line is nog steeds positief! En laten we ook niet vergeten dat de klant een grote stap vooruit is in efficiëntie, gebruiksgemak en gemoedsrust! 

Dankjewel Christel!

Hoewel Christel niet de beslissingsnemer is, heeft Christel toch steeds alle contacten met ons gehad. Desondanks de drukke werkomgeving maakte Christel steeds tijd én koffie voor ons! Zowel onze verkoper Ward, onze zaakvoerder Michael, als onze technieker Dieter werden steeds ongelofelijk vriendelijk onthaald! En daarom ook sowieso:

DIKKE MERCI, Christel

Bij zo’n klanten leveren we met plezier nog dat tikkeltje méér in de verdere opvolging en service.

Wat heeft deze klant nu?

  • Internet: Destiny Extra (koper) + 4G backup (auto-failover)
  • Vaste telefonie: Hexios online telefooncentrale + Yealink telefoontoestellen
  • Mobiele telefonie: 12 mobiele nummers via Base/Telenet

En wanneer mogen we jouw bedrijf eens optimaliseren?